< < scroll horizontally > >

Desert Studio

2013


Introduction

My collaboration with product designer Alyaa Al Gharby began in 2013 as we worked on what we called Photographic Products.

With our experiment, we sought to integrate the photographic process of making Collodian wet plates with the craftsmanship of product design. I converted a portable wooden darkroom into a large format camera, in order to photograph directly onto the metal sheets designed by Al Gharby. We invited Egyptian families to have their portraits taken in our desert studio, which we equipped with our grandparents’ furniture. 



استوديو الصحراء

٢٠١٣



مقدمة

بدأ تعاوني مع المصممة علياء الغربي في عام ٢٠١٣ عندما عملنا معاً على مشروع أطلقنا عليه إسم المنتجات الفوتوغرافية. من خلال هذا المشروع التجريبي، سعينا إلى دمج عملية التصوير الفوتوغرافي القديمة بالكولوديون الرطب مع حرفية مجال تصميم المنتج. قمت من جانبي بتصميم وتركيب غرفة خشبية للتحميض سهلة الحمل تعمل في ذات الوقت ككاميرا. بينما صممت الغربي الألواح البلاطية التي أردنا التصوير مباشرة على سطحها. قمنا بعد ذلك بدعوة العائلات المصرية لإلتقاط صورهم في الاستوديو الصحراوي الخاص بنا والذي قمنا بتجهيزه بأثاث أجدادنا.



Research Collages


< < scroll horizontally > >

Desert Studio Dialogues

2020


Introduction

We revived our collaboration for a brief period of time in 2020 with a photographic dialogue documenting the changes inflicted by the Covid-19 pandemic on our lives. I was in the Netherlands and she was in Canada. Our exchange began on the 1st of April and ended on the 6th of June 2020.



حوارات استوديو الصحراء

٢٠٢٠



مقدمة

أحيينا تعاوننا مرة أخرة لفترة وجيزة في عام ٢٠٢٠ حيث قمنا بحوار فوتوغرافي بيننا نوثق من خلاله التغييرات التي أحدثتها جائحة الكوفيت ١٩ على حياتنا. كنت في هولندا بينما كانت الغربي في كندا. بدأ التبادل في الأول من أبريل وانتهى في السادس من يونيو.


< < scroll horizontally > >